Kategori: Seyahat
Yaz geldi Beltur’da fiyatlar nasıl?
arkadaşlar geçen fenerbahçe dalyan sahilinde yürürken plajın yanındaki beltur’un fiyat listesi gözüme ilişmişti. yani fiyatlar starbucks’ı aratmıyordu. bu hafta bir 330 ml coca cola alayım dedim. 90 tl aldılar. migros’ta aynısı 50 tl. gerçekten yüksek fiyatlar. a101’de 5.75 gibi bir fiyata satılan hamidiye 0.5’lik su 20 tl. yüksek değil mi sizce de fiyatlar belediyenin yerine göre..
Üsküp tam bir Avrupa başkenti
arkadaşlar genelde Türkler yunanistan’a atina’ya selanik’e gidince kendini avrupa’ya gitmiş gibi bir hisse kapılıyor. ama ne selanik ne atina ne de yunanistan’da başka bir şehir asla bir avrupa başkenti gibi değil. Türkiye’nin köhne birer kopyası yunanistan şehirleri. Üsküp’ü 2012’den sonra ciddi anlamda yenilemişler. binalar heykeller. büyük iskender heykelinin olduğu meydanda otururken kendimi tam bir avrupa başkentinde hissettim. sanki budapeşte yada paris’in bir caddesi. o kadar güzel bir hava yaratılmış. bunu da ayrıca belirtmek istedim. binalar gerçekten güzel yenilenmiş. mesela istanbul’da galataport’taki paket postanesi yada karaköy galata bölgesindeki eski taş binalar da avrupa mimarisi hissettiriyor insana. üsküp’ün merkezinde osmanlı’dan kalma restore edilmiş bir cami de bulunuyor.
üsküp’te yine aynı bölgede asıl adı gonca boyacı olan katolik rakibe teresa’nın evinin yanında çok güzel bir ortodoks kilisesi var. orayı görünce bizim ayasofya’nın hristiyan mirasını ikonlarını çok övüyorlar ama o üsküp’ün merkezindeki ortodoks kilisesi çok daha güzel. ortodoks havası hissetmek istiyorsunuz öyle bir yere gitmeniz gerek bence. ayasofya’nın üst katındaki ikonları çok anlatıyorlar ama benim anladığım gelen imparator kendini resmettirmiş duvarlara. illaki istanbul’da da güzel kiliseler vardır ama cemaat olmadığı için havayı hissetmiyorsunuz. sonuçta burası 500 yılı aşkın İslam ülkesi olmuş. zaten hristiyanlar da istanbul’a gelince camileri geziyorlar. bizim de camilerimiz güzel.
Kuzey Makedonya, 5-7 Haziran 2026
arkadaşlar haziran başındaki kuzey makedonya gezimden kısa notları size anlatmak istiyorum. neler gördüm gitmeye değer mi. öncelikle makedonya nüfusunun yüzde yirmi beşi müslüman arnavut yüzde 4 türk, 70 civarında makedonya kalan sıkım ise çingene oluyor.. ülkenin başkenti üsküp 2013’ten sonra elden geçmiş binalar yenilenmiş ve heykeller yapılmış. tarihte makedonya kralı olarak bilenen yunanlıların yunan olarak benimsediği büyük iskender ve 2. filip’in devasa heykelleri var. daha bir çok heykel yerleştirilmiş. neyse üsküp merkezde biri de türk ramstore olmak üzere çeşitli alışveriş merkezleri var. koton mağazası gördüm. yine yol üzerinden bazı yerlerde defacto ve lc waikiki mağazaları tabelaları gördüm. her yerde halkbank ve alman sparkasse bankası var. başka da banka görmedim. ülkede müslüman nüfus çokluğundan olsa gerek otel ve girdiğim burger king’de domuz eti ürün görmedim. hatta otelde sordum bizde domuz olmaz dediler. dana ve tavuk yaygın. burger king fiyatı türkiye ile aşağı yukarı benzer yalnız ketçap mayonez ekstra. başka bir restoranda köfte yedik. köfte büyük bir hamburger köftesine benziyordu ve biraz tuzlu idi. gittiğimiz yemeklerde ortaya atıştırmalık tarzı ürünler geliyor. bizdeki meze kültürü yok. çeşitli türk ürünleri satan yerler var. rehberin dediğine göre eskiden makedonya’daki türkler kendi şivesi ile konuşurmuş fakat şimdiler uydu yayınları diziler derken gençler istanbul türkçeşi konuşuyormuş. yine türkçe öğrenmiş konuşan makedon ve arnavutlar da varmış. yolda yürürken türklere şu dönem vizesiz de olduğundan türkçe konuşmalar geliyor kulağınıza. italyanlar gördüm. biz otel olarak orhid’in karşısındaki struda’da kaldık. ohrid’in antalya kaleiçi gibi bir merkezi var. ohrid tam bir tatil şehri gibi. ülke göl kenarı olduğundan bizim sapanca havası var. gidilip görülebilecek yerler. ama ülke için 3-4 gün yeter. manastır şehrinde gazi mustafa kemal atatürk’ün okuduğu askeri okul varmış. orası da güzel dedi gidenler. duygu yoğunluğu oluyormuş. ülke denizden iç kısımda olduğu içi ohrid göl kenarı üsküp’ten de nehir geçiyor. kültürel bir gezi olarak tercih edilebilir. göle iyi mevsimde girilebiliyor. otellerin de havuzları var.
Sabiha Gökçen Havalimanında kazık fiyatlar
arkadaşlar yurtdışına uçmak için Sabiha Gökçen havalimanına geldi. bir Ülker halley paket bisküvi aldım 180 tl aldılar. Coca Cola 200 tl. Tam döşeme fiyatlar. Burger King grubunda 450 tl civarı menüler var. vallahi daha makul kalıyor fiyatları. dışarıda halley 25 tl coca Cola 50 tl civarında… bisküvi kola hediyelik satan dükkanlardan pek alışveriş yapan da görmedim. tabi bir ürün satıp döşeyeyim olursa fiyat böyle oluyor görünen..
Sadece radar koymakla olmuyor
arkadaşlar bayramda araç ile istanbul dışına çıktım. yollara bir çok yere radar yerleştirilmiş ama esas polislerin dron gibi unsurlar ile kontrol yapması gerekliydi bence. çünkü en az 4 kez araba sıkıştırdı. bunların üçü cehalet ve bilerek. yine sanırsam üç kaza gördüm. bu da büyük ihtimal takip mesafesinin korunmamasından. cahil insanlar bilerek sizi sıkıştırıyor üzerine sürüyor aracı. peki önlem derseniz yok. bence denetimler çok yetersiz kalmış. aşırı hız yapan da çok gördüm. yollara radar koyup göbekli polisleri yol kenarında pusuya yatırmak yeterli olmuyor gördüğüm.
Antalya’da 3 te bir fiyatlar
arkadaşlar Antalya’da dün bir restoranda kavurma ortaya 3 meze patates kızartması ve salata geldi yedik. fiyat İstanbul’a göre üçte bir daha ucuz. İstanbul’da o fiyata bir büyük boy dürüm yanına ayran anca alırsınız…
İstanbul’daki kişiler Yunanistan şehirlerine niye gidiyor?
arkadaşlar kendi fikrimi dile getiriyorum. İstanbul’dan bir çok yeşil pasaport sahibi Yunanistan’ın neresine gittiğini bilemeden başka bir soluk için gidiyor komşuya. öncelikle gittikleri yer batı Trakya ve güneyi de güney makedonya. İstanbul’a en yakın gidilecek sahil şehirleri kuzey ege’deki Yunanistan şehirleri. Marmara bölgesinde Tekirdağ’ın marmara denizine kıyısı var. yeşil pasaportlular olmazsa Yunanistan şehirlerini görmek için giden pek olmaz bence. Yunanistan’da sahil boyu arabanızı yolun kenarına çekip denize girebilirsiniz. rahatsız edici bakışlar olmayacaktır. batı trakya’da 150 bin civarında yerleşik türk de yaşıyor hala… dediğim gibi vizeye ihtiyaç duyunlar gitmiyor. bir iki girişten sonra sıkılırsınız.
Antalya Belek Turizm Merkezi, Mayıs 2026
arkadaşlar kurban bayramı mayıs sonuna gelince şu an da bulunduğum belek turizm merkezinde mayıs sonu neler gördüm kısaca özetleyeceğim. öncelikle şunu belirteyim evet hava güneş varken gündüz sıcak ama çok sıcak değil. ama gece güneş batınca nispeten serin. geçen yıl bu sıralar kıbrıs’taydım kıbrıs antaya’dan çok biraz daha sıcak oluyor mayıs sonu. 2 yıl üst üste gittim kıbrıs’a bu mayıs sonu konuyu test etmiş oluyorum sanırsam. antalya’da mayıs sonu denize girebilirsiniz ama deniz serin uzun süre kalmak istemeyeceksiniz. yine güneş nispeten yakıcı olmasında rağmen sahilde ara ara tişört ile oturmak isteyebilirsiniz. esen rüzgar hafif üşütüyor. şimdi gelelim belek’in de bağlı olduğu taze chp’den akp’ye geçen serik belediyesinin hizmetlerine. bir kere bölge sivri sinekten geçilmiyor. gece dışarıda oturmak imkansız. sinekler yiyor. bu yıl serik halk plajının yarısının tenteleri bakımsızlıktan yıkılmak üzere ve halk plajı berbat bir halde. ha oteller ve deniz kenarı özel plajlar tabii ki düzgün. ama serik belediyesi eski günlerini aratır olmuş. akp yaramamış görünen. yolların yarısı onarılmış. bir çok yerde toki tarafından yapılmıştır diye tabelalar konmuş. ama diğer yarısı param parça inşaatlar bitmemiş. bu halde turistlere hizmet vermek gerçekten kötü bir durum. hele o dünya pahalısı otellere yabancı şarkıcılar gelip konser verirken gecekondu mahallesi görünümlü yollar hiç yakışmıyor. ne yeni akp’li belediye ne toki altyapı sorunlarına çözüm olamamış. çok yazık. ha ülkemizin doğal güzellikleri alt yapı sorunlarını unutturuyor bize ama biraz da iktidar hizmet getirse hiç fena olmazmış.
Kadıköy’ün çöpçülerine kolay gelsin
arkadaşlar 19 mayıs törenine katılmak için kadıköy’e gittim. sabah erken uyanınca erken gideyim biraz dolaşırım dedim. o cami yapılacak yerden moda caddesine doğru dolandım. sahil ve sokaklar akşamdan kalma gibi çöp dolu idi. kayalıkların üzerinde bile kola şişeleri bırakmışlar. bazı yerlerde yerlerde bira kutuları. sabah 7 buçuk belediyenin çöpçüleri hummalı bir temizlik yapıyordu. türkiye’de en büyük sorun insanların her yeri pis kullanması. çok yazık.

Vedat Milor’un önerdiği en iyi lahmacuncu
22 Haziran 2026
Seyahat
Vedat Milor’un önerdiği en iyi lahmacuncu için yorumlar kapalı
onurkayikci
arkadaşlar vedat milor’un önerdiği lahmacunlar içerisinde ilk ikisi arasında kıyaslama yapacağım. birinci sırada bostancı cami sokakta yer alan antep kuzu lahmacun kilis tava ikinci sırada ise ataşehir’deki kilisli ömer usta var. vedat milor bostancı’daki lahmacuncuyu birinci sıraya koymuş. bence hiç de öyle değil. ikisine de bir hafta ara ile gittik. bostancıdaki lahmacuncu da lahmacunun tanesi 200 tl. daha az et dolu. 4 lahmacun bir ayran bir su 910 tl ödedik. kilisli ömer usta ise bir lahmacun tekerlek boyutunda geliyor bostancı’daki 2 lahmacuna bedel. et daha çok. 2 lahmacun 550 tl ödedik. antep kuzuda garnitürde domates yok. istedik koymuyoruz dediler. ataşehir kilisli ömer’de domates getiriyor garnitürde. bana sorarsınız vedat milor bu sıralamayı yaparken sırayı şaşırmış. çünkü ataşehir’deki kilisli ömer usta, bostancı’daki antep kuzu kilis tava’dan çok daha lezzetli ve güzel. çok ciddi fiyat farkı da var.
bostancıantepkuzukilisliömerustalahmacun