Kategori: Alışveriş


Golf Ülker Metro Dondurma


arkadaşlar şok marketten golf’ün ülker metro dondurmasını aldım. karamelli gayet güzel tadı var. öncelikle rakip algida gibi sütlü buz değil ülker metro dondurmanın üzerinde yarım yağlı dondurma yazıyor. zaten yerken de dolu dolu hissediyorsunuz. 55 liraya aldım. ayrıca ülker coco star ve mcvities’ler de gördüm. mcvities’ler 90 liraydı.


Yapay zeka ile alışveriş

20 Haziran 2026

Alışveriş, Teknoloji

Yapay zeka ile alışveriş için yorumlar kapalı


arkadaşlar bir gönderide yapay zeka aracı chat gpt ile amazon üzerinden alışveriş yapıldığını gördüm. neyse ben chat gpt’ye bana 500 tl civarında erkek kot pantolonları çıkart dedim. öncelikle boyner ve benzeri uygulamalardan bakıyorum beden yok. chat gpt defacto’dan bir model çıkarttı. 519 tl. bedeni yazdım. var. o bedeni mağazadan teslim almak üzere kargo ücreti ödemeden teslim almak üzere ödemeyi yaptım. yalnız ne gariptir ki ben bugün o mağazaya girdim. ve o kot pantolonlar 1250 tl’idi. zaten bana önerdiği üründe internet üzerinden indirim varmış sadece. indirim fiyatı da 1250 tl yazılıydı gerçekten. ne gariptir ki mağazadan bulamadığım ürünü yapay zeka bana yanı mağazadan teslim almak üzere aynı marka olarak buldu. bu arada chat gpt bir kaç kullanım sonrası ücretli sürüme geçmenizi istiyor.

aynı aramaları google gemini ya da microsoft copilot’tan da denemek gerek. ama ben chat gpt ile tek seferde ücretsiz sürümde sonuca gittiğim için başka bir yapay zeka aracına ihtiyaç duymadım.


Hummel Tişörtler de Mısırlı olmuş

30 Nisan 2026

Alışveriş

Hummel Tişörtler de Mısırlı olmuş için yorumlar kapalı


arkadaşlar a101’e hummel tişörtler gelmiş. beyaz ve siyah 2 renk. eskiden hummel türkiye’de üretilirdi. üretim yer mısır olmış. onlar da gitmiş görünen. belki lisanslı üreticisi türk ama üretim yeri mısır olmuş.


Türkiye’de mercimeği bile ithal getirmek

28 Nisan 2026

Alışveriş

Türkiye’de mercimeği bile ithal getirmek için yorumlar kapalı


arkadaşlar mercimek gerekti. tüm marketlerde en ucuz fiyatlı mercimek kanada’dan ithal geliyor. yerli mercimek 2 katından pahalı fiyat olarak. zaten muhtemelen ithal getiren firma tek bir firmadır. yani mercimeğe bile muhtaç etmişler ülkeyi. bu gibi durumlarda ürünleri yurtdışında üreten yada getiren iktidar yanlıları oluyor. hatta tohumu buradan alıp gidip yurtdışında ekiyorlar diye duydum.


Xiaomi el ütüsü

24 Nisan 2026

Alışveriş, Teknoloji

Xiaomi el ütüsü için yorumlar kapalı


arkadaşlar xiaomi taşınabilir buhalı dikey ütüyü ben de kendi ismine sadık kalarak el ütüsü olarak çeviriyorum. ben ilk kez bu tarz bir cihazı lc waikiki mağazasında gördüştüm. çalışan buruşmuş kıyafetleri bu el ütüsü ile düzeltiyordu. elde dikey olarak kullandığınız ürünün küçük bir su haznesi var. buna saf su koyuyorsunuz. dikey olarak kıyafete hafif yaklaştırarak tutarak ütüleme işlemi yapıyorsunuz. kullanım şartlarında tam değdirmeyin denmiş. ütü kullanmak zor gelen insanlar için gerçekten verimli ve faydalı bir ürün. bir çok farklı markanın da el ütüsü mevcut. xiaomi’nin el ütülerinin fiyatları yaklaşık diğer çin malı ürünlerden 2.5 kat daha pahalı. ama tabi marka değeri denebilir. ürün ne kadar uzun süre dayanır onu tabi bilemem. ama çok çabuk da yıpranacağını pek zannetmiyorum. ütülemek istediğiniz kıyafeti askı ile bir yere asıp kullanıyorsunuz. bir de gördüğüm hızlı sonuçlar veriyor.


Yeme-içme fiyatları gerçekten pahalı

20 Nisan 2026

Alışveriş

Yeme-içme fiyatları gerçekten pahalı için yorumlar kapalı


arkadaşlar bugün 200 tl’ye bir tavuk döner ayran alamıyorsunuz. zincir hamburgercilerde bile en ucuz menü 200 tl üzeri. yine kahve zincirlerinde bir kahve 200 tl civarında. ama mesela lcwaikiki koton gibi giyim mağazalarından yada kaliteli sosyete pazarlarında bir tişörtü 200-300 tl’ye alabiliyorsunuz. aylarca hatta belki 2-3 yıl giyeceğiniz bir tişört 15 dakikalık bir yiyecek fiyatı ile eşdeğer. bu da türkiye gerçekten bir gıda krizi olduğunu gösterir. ha daha ucuza evinizde anca makarna yersiniz paketi 20-30 tl’den. ama ülkede görünen bir gıda enflasyonu var. beslenme temel ihtiyaç. çocuğunuzu dışarıda bir yere gönderseniz durumunuz yok ise görünen o ki aç kalır. yeme içme de ödediğiniz bedele değer bir hizmet almıyorsunuz. standart ürünler bile yüksek fiyat. zincir dönerciler bir iskender yanına kolası 500 tl’yi buluyor. et de öyle çok koymuyorlar.

sonuç dışarıda yeme içme fiyatları tekstil ürünleri yada kullandığınız bir çok ürün ve hizmet ile karşılaştırınca yüksek kalıyor. yüksek derken bir de şu var. anlamsız bir yere yüksek. aynı zamanda da orantısız. bir bira bile bir yerde 200 tl değil iken bir kahve 200 tl’leri buluyor. yada bir kahve bir dürüm döner fiyatına. bu ne saçma bir fiyat skalasıdır. anlamak mümkün değil. zaten türkiye’ye gelen turistler de bunu eleştiriyor benim anladığım.


Carrefour’un Türkiye’den çıkışı

20 Nisan 2026

Alışveriş

Carrefour’un Türkiye’den çıkışı için yorumlar kapalı


arkadaşlar herhalde türkiye’nin ilk hiper marketi sabancı ailesi ortaklığı ile kurulan fransız carrefoursa türkiye’deki hisselerini a101 marketlerine satmış ve türkiye’den çıkıyormuş. rekabet kurulu izin vermiş deniyor. fakat bana sorarsanız piyasada rekabet için hiç iyi değil. özellikle carrefoursa bir çok marketinde diğer marketlerde olmayan ithal ürünler satıyor. a101’de bana sorarsanız geniş bir ürün yelpazesi yok. carrefoursa’nın bir çok mini-marketi var, onlar da kapanacak yada a101’e dönüşecek herhalde. bir çok franchise verdiği nokta da var. ayrıca marketçilik sektörünü yeşil sermaye ele geçirdiği için artık alkollü ürün satan market de kalmadı. bundan sonra alkollü ürünler sadece migros ve metro grubuna ait yeni yeni açılan benveno mini-marketlerinde olacak görünen. yeşil sermaye demek her zaman başarılı olacak demek değil. benim sokağımda biri açılıyor biri kapanıyor. bir türlü tutturamadı bir çok market. türkiye’de pazarda bir daralma var artık gözle de görülüyor. carrefoursa’nın yerine başka bir yabancı sermaya gelse pazardaki rekabet için daha iyi olurdu. aynı tip market konsepti iyiden iyiye fiyatların standartlaşması ve tekel oluşmasına neden olacak kanımca.


Türkiye’deki yüksek fiyatlar, Starbucks endeksi

10 Nisan 2026

Alışveriş

Türkiye’deki yüksek fiyatlar, Starbucks endeksi için yorumlar kapalı


arkadaşlar dünyada big mac endeksi isimli bir teori vardır. dünyadaki her ülke mcdonald’s fiyatı daha çok big mac özelinde birbirleriyle ve ülkenin gelir durumu ile karşılaştırılır. bunun neticesinde ekonomik refah düzeyi tespit edilir. savaş cebeci’nin bir videosuna denk geldim. new york manhattan’da starbuck’ta bir kahve 5 dolar diyor. ve diyor ki türkiye’de de 250 tl civarında. dolar 44 tl. burada mantıken tl kazandığı için insanlar o zaman kahvenin fiyatı yüksek oluyor. doğru tespit. zaten tüm zincir kahvecilerde kahve şu an 200-250 tl civarında. gerçekten akp iktidarının enflasyon ile mücadele başarısız olduğunu gösteriyor. bir çok yabancı çalışan geri gitti ülkelerine yüksek fiyatlar dolayısıyla. pek durum düzelecek gibi de durmuyor aynı yönetim ile. o zaman yüksek fiyatlar ülkenin turizm cazibesini de azaltır. malum yaz geliyor. bir de ortadoğu’da savaş var. ne olacağı belli değil.


Bence Mcdonald’s Türkiye neden el değiştirdi?

6 Nisan 2026

Alışveriş

Bence Mcdonald’s Türkiye neden el değiştirdi? için yorumlar kapalı


arkadaşlar internette ufak bir araştırma yaptım. mcdonald’s türkiye 2022’de anadolu grubu tarafından başka bir yabancı sermaye satıldı diye biliyoruz. o zamanlar dediler ki büyük başka bir uluslararası franchise grubuna sattık. şimdi gördüm viyane merkezli ama sahibi katarlı biri satın almış mcdonald’s türkiye’yi. yani o zamanki sahipleri katarlıya satıyoruz demedi diye hatırlıyorum ben. neyse.

geçen bir etkinliğine küçükyalı hilltown’a gittim. bir çok başka alışveriş merkezinde olduğu gibi burger king’i işleten tab gıdanın markaları doldurmuş yemek alanını. açıkçası ben popeyes’dan (tavukçu) ekonomik bir menü aldım. 210 tl’ye büyük kola büyük patates bir burger nuggets ve soğan halkları verdiler. mcdonald’s da yada sıradan bir kahvecide bu para ya bir kahve alırsınız yada kek kahve menü yersiniz. fiyat olarak da gördüğün tab gıda firmaları mcdonald’s’a göre çok daha ekonomik. zaten geçen bir yerde gördüm. uluslararası alanda da burger king mcdonald’s ın çok önündeymiş. burger king markaları farklı markala ile pazara girince mesela arby’s mcdonald’s’ı da işletmek karlı gelmedi anadolu grubuna anladığım. aslında satan tam zamanında satmış. bu tarz işler için de türkiye’de kimse de yatırım sermayesi olmadığı için katarlı gibi gruplara satılıyor firmalar. katarlı da almak da haklı bence banko bir iş. mcdonald’s hala iş yapar. otoyol kenarlarında da yaygın. ama benim gördüğüm burger king bir adım ileri gitmiş.

türkiye’deki burger king restoranları rakibine göre 2 kat fazla sayıdaymış. bu arada burger king kktc’de de var. anladığım yine türkiye’deki tab gıda işletiyor onu da.


bazı markalar elektrikli arabalara ağırlık vermiş

13 Mart 2026

Alışveriş

bazı markalar elektrikli arabalara ağırlık vermiş için yorumlar kapalı


arkadaşlar bazı avrupalı araba üreticilerinin türkiye sitelerinde benzinli ve dizel modeller kaldırılmış. aynı araçların elektrikli modelleri konmuş. yalnız araçların hem menzili düşük hem çin malı araçlara göre ciddi fiyatları daha pahalı. zaten bence hala türkiye’de elektrikli araç verimli değil. alt yapı yok. şarj istasyonlaru yetersiz. doğu avrupa ülkeri için de bence aynı durum geçerli. kıbrıs yunanistan gibi yerlerde de bu elektrikli araç işi oturmaz. hele kıbrıs ada. hiç olmaz. malta da yine ada ülkesi. şimdi biz ülkemiz gerçeklerini dönersek. 300 km menzilli bir araca 2 milyon tl’ye yakın bir ödeme yapmak akıl karı hiç değil. zaten vergilerden türkiye’de araba fiyatları yüksek. yoksa gerçek ederleri bu hiç değil..

fosil yakıt kullanımının zararlı olduğu palavra bence. nasıl windows 11 milyonlarca cihazı destek dışı bıraktı elektrikli araba da teknoloji satmak için bir tuzak bence.. Avrupa Birliği benzinli araç kullanımını 2050’ye genişletti deniyor. neden çünkü bataryalar çin malı.. elde patlayan elektrikli araçları bize kakalamaya çalışacaklar.


Hakkımda

...

Onur Kayıkcı

İlk İnternet sitemi yapalı 20 yılı aşmış. Bu sitede havadan sudan yazılarım yer almaktadır. Tüm içerikler kendime ait olup sponsorlu içerik yoktur. görsel içerikler için aşağıdaki simgeden instagram hesabıma bakabilirsiniz. Linkler aşağıda!

 iletisim@onurkayikci.com







Arşiv