Kategori: Alışveriş
kahvemizi nerede içelim
arkadaşlar starbucks’ın türkiye’de çok popüler olmasından sonra bir çok farklı hem yerel hem global kahveci dükkanı açıldı. benzer fiyatlar benzer atmosfer. çoğu da dolu. aslında starbucks türkiye’ye gelmeden önce bu tarzda kahveci yoktu. peki biz kahvemizi nerede içelim. aslında benzer fiyatlar var. bana sorarsanız neresi olacağı çok da fark etmez. hangi atmosfer bizi açarsa orada içelim derim. bu tarz kafeler kimi zaman ufak toplantılar için de iyi oluyor. bu gibi etkinlikler için de kullanılabilir.
eski cihaz almayın
arkadaşlar daha uygun fiyatlara windows 11 desteklemeyen mini pc ve laptoplar satıyorlar. almayın. windows 11 25h2 güncellemesi ile birlikte windows 11’n kodunda yapılan değişiklik sonrası windows 11 desteği olmayan cihazlarda mavi ekran alıyorsunuz. fiyatlar cazip olabilir ama cihazların windows 11 desteği yoksa vereceğiniz para çöpe gidecek. ddr3 olan hiçbir sistem windows 11 desteklemiyor.
RAM Fiyatları arttı deniyor ama…
arkadaşlar ram fiyatları arttı deniyor ama hard disk fiyatları da bilgisayar fiyatları da ciddi arttı. masaüstü sistemler gerçekten 50 bin lira civarında. dolar kuru 44 tl. mini pc’ler 11-12 bin lira civarında ama celeron olanlar. eğer i5 isterseniz 20 bine çıkıyor. keza bugün mediamarkt’tan monitör baktım, 5-6 bin lira monitörler. düzgün sistem toplamak 60 bin lirayı buluyor. medimarkt’ta çocukların oyun oynayabildiği alanı kaldırmışlar…
Ucuz kablo almamak gerek
arkadaşlar hepsiburada’dan 2 adet vga kablo aldım. tanesi 66 tl gibi idi. aslında ben biri 120 sandım yanlışlıkla 2 adet sipariş vermişim. birini kullandım bozuldu ve normalde de buğulu bir görüntü veriyordu. sonra baktım 300 liraya da kablolar var. demek ucuz ürün almamak gerekiyor. çöp oldu.
Mars Attack Amazon.com.tr’de tekrar yayında
arkadaşlar 30 euro ithalat düzenlemesinden sonra bir çok yabancı site artık türkiye’ye ürün göndermiyor. bunlardan biri de amazon’un uluslararası siteleri. ben de amazon üzerinden yayınlanan kitaplarımı nasıl getiriri derken amerikadaniste sitesine yazdım. 28 ile 41 dolar arası kargo ücretinden bahsettiler. kitapta gümrük vergisi yokmuş. amazon.com.tr’ye baktım uluslararası amazon’larda olan mars attack kitabımı yeniden türkiye’de satışa sunmuş. ama a paris dedective almanya amazon’dan gelmiyor şu an. onu da amazon.com.tr listelemiş ama satışta değil henüz. görünen kitaplar eğer amazon.com.tr’de listelenir ve siparişe uygun hale gelirse satın alınabilecek ülkemizden de.
ciltsiz olarak satılan versiyona da ciltli kapak versiyonda bulunun paris günleri kısmını ekleyeceğim bir kaç güne. sayfa sayısı artacak. ciltlsiz ve kindle’dan okumak isteyenler de ilave bölüme ulaşabilecek..
Türkiye’de yaşayanlara ne gibi fırsatlar kaçırtılıyor
arkadaşlar bu amazon’dan türkiye’ye kitap dahil bir çok ürünün getirilemeyecek olması ben zaten almıyorum beni bağlamaz olarak düşünmeyin önemli bir sorun. yıllar önce iktidar paypal’ı yasakladı. o zaman köyünde bir çok yöresel ürün üreten kişi ürünü yurtdışına gönderip uluslararası ödeme sistemi olan paypal ile ödemesini alabiliyordu. bu imkan ortadan kalktı. bir çok mevzuat ve komisyon ödemeniz gereken sistemler geldi. ki onlar da aslında türkiye ile iş yapmak istemiyor yasaklardan. paypal olsa siz uluslararası bir çok pazar yerinde kolayca ürün satarsınız engellere takılmadan. türkiye’de kullanılan ödeme sistemleri uluslarası alanda kullanılmıyor. para alışverişi çok zor. bu amazon’un kitap yayınlama hizmeti hiç bir zaman türkçe kitabı kabul etmeyecek. çünkü türkiye’de satılması imkanı da kalmadı. allahtan almanya’da türkçe konuşan bir grup insan var onlar için türkçe diline izin vermiş almanya’da ama kitabı türkçe olarak üretmiyorsunuz amazon kdp’de. halen varsayılan diller içerisinde yok. oyunlara gelecek yasaklardan sonra da 2000’ler gibi türkiye’yi korsan ve crackli oyunlar saracak muhtemelen. bu da ciddi güvenlik sorunlarına yol açacak.
zaten amazon gibi girişimler bu gibi nedenlerden türkiye’de kurulamadı. bugün kapalı çarşıya giden turistler her yerde sahte ürünler satılıyor diyor. bunun da sebebi orijinal ürünlerin vergilerden ülkeye 4-5 katı fazla fiyata gelmesi. ben 2012 puma bir ayakkabı almıştım. 70 tl idi. şimdi 3000 tl civarında satılıyor. o zaman ne oluyor 750 tl’ye sahte ürün sarıyor piyasayı.
ben şunu da anlamadım avrupa birliğinden niye getirmek de yasaklandı.
Amerika’dan isteme siteleri
arkadaşlar yurtdışından alışverişin akp hükumeti tarafından yasaklanmasından sonra abd’den ürün getiren sitelere gün doğdu. yalnız ortalama eski sisteme göre 2.5 katı para ödeyip getirebiliyorsunuz. 0.5 ürün fiyatı ile 2 Birim gümrük vergisi ve kargo ücreti oluyor.. anca çok aradığınız bir ürün olur ki getireceksiniz…
Midpoint’te 1 senedir ne değişti?
arkadaşlar 1 yıl sonra midpoint’e aynı ekip aynı şubeye gittik. aynı şeyleri söyledik. sadece redbull yerine coca cola, kahve yerine limonata vardı. açıkçası ortaya gelen tavuk parçalı soğan halkalı tabaktan lezzet olarak bir fark yoktu. zaten büyük ihtimalle dondurulmuş ürün. mekanın atmosferi güzel. zaten gidecek eli yüzü düzgün fazla da bir yer yok. geçen seneye göre bir değişiklik gördüm mü kalitede derseniz. hayır. bozulma yoktu. yine gidilebilir. yurtdışındaki mekanları çok abartanlar oluyor. bunun sebebi türkiye’de bir yere gitmeyip görgüsüzce yurtdışında mekanlara saldıranlar oldukları için. yeşil pasaportuyla instagram’da selfi çekenler de gerçekten mide bulandırıyor, nispet yapar gibi.
DHL’den yaşadığım memnuniyetsizlik
arkadaşlar amazon almanya’dan a paris dedective kitabımı sipariş verdim. mars attack amazon türkiye’de satılıyor o farklı kargo ile geliyor. o da almanya’dan ama farklı kargo kanalı kullanıyor. a paris dedective almanya’dan australian post isimli bir firma ile yola çıktı. görünen türkiye’ye gelince ürünü dhl’e teslim ediyor. dhl derken düne kadar mng kargo. kargo beni evde bulamayınca ki mahallemde 2 tane dhl şubesi var biri yeni açıldı, kargo taa başka bir ilçedeki depoya gitmiş. gittim o uzak yerden teslim almaya. şube dediğin şube namına bir şey yok. kapıda güvenlik oturuyor içerisi depo. ferhatpaşa’da burası. önce görevli kargo hasarlı diyerek teslim etmek istemedi. dedim ne hasarı olacak altı tarafı kitap. getirin diyince getirdi. meğersem ürünü suya düşürmüşler. ambalajı komple ıslanmış. küçük dhl poşetine koymuşlar. ürün cuma gelmiş ben pazartesi almaya gittim. zaten kurumuş. sayfalar biraz buruşmuş ama ciltli kapak olduğu için düzelir. çok önemsemedim. ama şu var ürün bedelinden çok kargo ve taşıma ücreti alıyor amazon. yani bu kargo firmaları alıyor bu bedeli. ürünü getirirken özen göstermelerini umardım. ayrıca bulamayınca götürdüğü teslimat yeri çok uzak.
daha önce mars attack kitabım kolay gelsin isimli firma ile gelmişti. baktım o ekol lojistik’e ait. ondan hiç sorun olmamıştı. o da almanay’dan geliyor.

bir çok tekel kapanıyor
12 Mart 2026
Alışveriş
bir çok tekel kapanıyor için yorumlar kapalı
onurkayikci
arkadaşlar sigarayı bırakalı 5 yıl oldu benim. mahallemdeki bazı tekeller kapandı. gelen zamlar bunda etkili herhalde. sigara zaten sağlığa zararlı. ama sanırsam alkol sigara artık özel tüketim oldu. küçük esnaf stok tutamıyor. para bağlayamıyor. ha bunun yanında küçük esnaf kapatırken alkol sigara da zaten metro ve macronun küçük zincir dükkanları girdi piyasaya. yurtdışında bazı yerlerde alkol sigara sadece tobacco shop adı verilen dükkanlarda satılır. marketlerde hiç sigara yoktur ve düşük alkollü içecekler satılır. alkol ile de işim yok benim 2012’den beri alkol de almıyorum.