Chat GPT bana kot pantolon aldı
arkadaş instagram’da bir arkadaş chat gpt kullanarak amazon üzerinden ürün aratıyordu e-ticaret mağazası için. ben de kendim için arayabilir miyim diye denedim. ben de rast gele bana 500 tl civarında erkek kot pantolon bul dedim. bedenini de yazdım. bir gün önce mağazada 1299 tl’ye gördüğüm kotu defacto’nun İnternet sitesinden bana 519 tl’ye buldu günlük indirimden. kargo ücreti de ödemeden mağazadan teslim aldım. hayatımda ilk kez defacto’dan kot pantolon aldım. gelen ürünün bedeni sorunsuz oldu üzerime. paçalar ve bel tam oturdu. ileri de belki chat gpt sadece linki bulmayacak alışverişi de sizin bilgileriniz ile tamamlayacak sizin yerinize. siz sadece sesle komut vereceksiniz. ben chat gpt pek kullanmıyordum. bir arkadaşım önerdi. google gemini karşısında bozmadan daha iyi resimlerde düzenleme yapıyor. ama ücretsiz sürümü sınırlı kullanım sunuyor.
Aralık dışında – out of range uyarısını nasıl geçerim
arkadaşlar bilgisayarınızı eğer televizyonun desteklemediği bir çözünürlüğü getirirseniz aralık dışında out of range uyarısı göreceksiniz. bundan teknik olarak kurtulamazsınız. çünkü windows kaydeder bu ayarı bir daha ekrana görüntü alamazsınız. böyle bir duruma düşmemek için bu ayarları yapmadan önce geri kurtarma noktası oluşturmanız gerek. bu geri kurtarma noktasına da en sağlıklı bir windows kurulum usb’si ile kurtarma seçeneklerinden ulaşabilirsiniz. yada bilgisayarı yüksek çözünürlük destekleyen bir monitöre bağlayacaksınız. eğer bu şekilde açarsanız bilgisayarı yüklü monitörleri bir şekilde sıfırlamanız gerekir. ama bu garanti değil. bu arada monitörün desteklediği çözünürlükte en sağlıklı görüntüyü alacaksınız. diğer çözünürlüklerde ekran titremeleri ve takılmalar daha çok olacaktır. bu arada windows’un ltsc sürümleri detaylı ölçeklemeleri desteklememektedir.
Dünya kupasına galibiyetle veda
ilk iki maçını kaybeden türk milli futbol takımı amerika birleşik devletlerini son maçında 3-2 yenerek dünya kupasına galibiyetle veda etti.
Windows 11 iot kurarken sistem bozuldu
arkadaşlar hızlı çalışsın diye windows 11 pro’mu sildim. windows 11 iot enterprise ltsc kurdum. ama gel gör ki monitörü düzgün görmüyor bir türlü ltsc. sildim bir daha windows 11 pro yükledim. sorun hala düzelmedi. intel grafik kontrol merkezini yüklüyorum bir türlü ekranı sığdıramıyorum. çalışan bir sistemi asla bozmayın. 5 saat oldu uğraşıyorum hala düzeltemedim.
iot’u tekrar yükledim intel grafik kontrol merkezindeki custom ölçekleme çalışmıyor. mecbur sileceğim windows 11 iot enterprise ltsc’yi. eğer ki donanım sorunu yaşanayacağınız bir monitör varsa kullanabilirsiniz..
Windows 11 iot enterprise ltsc’yi sanal makineye yükledim
arkadaşlar Windows 11 iot enterprise ltsc’yi sanal makineye yükledim. sanal makineden tabii ki yavaş çalışıyor. 25 gb disk alanı 4 gb ram atadım. bir çok uygulama yüklü olmadan geliyor. tiny11 sürümü gibi adeta. sanırsam github’dan gerekli araştırmayı yapıp microsoft store’u da yükleyebilirsiniz. benim ekran kartının uygulaması intel’in sadece microsoft store’dan yüklenebiliyor. tahminimce hızlı çalışır çünkü uygulamalar yok. ben şu an windows 11 pro kullanıyorum. ileriye dönük belki iot enterprise’a geçerim. destek 2034’e kadar sürecek.
Spotify dinleme listeleri nasıl?
arkadaşlar spotify haftalık dinleme listesi yapıyor benim uygulamamda. yerli şarkılardan oluşan. ama iyi değil dinleme listesi. hiç ilgilimi çekmeyen şarkılar dolu. kendinize bir dinleme listesi oluşturmanızı öneririm. yıllar önce vodafone ücretsiz spotify premium üyelik veriyordu o zamanlar premium kullanmıştım. mevcut durumda arada reklamlar çıkıyor.
windows iot enterprise ltsc 10 mu 11 mi?
arkadaşlar sinetech youtube kanalında bir videoya denk geldim. forumunda açılan bir konuda windows 11 iot enterprise ltsc’nin tmp, secure boot işlemci özelliği istenmeden yüklendiği 2034’e kadar desteği var olduğu deniyor. ama bana sorarsanız windows 10 iot enterprise ltsc halen 2032’ye kadar desteği devam ediyor onu kullanmak daha mantıklı. windows 10 sürüm çok daha hızlı çalışıyor. microsoft store dahil bir çok uygulama hariçten indirlebiliyor. 11 olana pek bulaşmayın bence. ayrıca 11’de etkinleştirme sorunu da var. ürün anahtarı da zor bulunuyor. kms yöntemleri de tam çalışmıyor. ben harici mekanik hard diskten ikisini de denedim. windows 10 iot enterprise ltsc’yi kullanmanızı öneririm. hatta eski sistemim var. eğer ekim 2026’da uzatılmış güvenlik güncelleştirme programı sonra bulursa windows 10 iot enterprise ltsc’ye geçeceğim. internet archive sitesinde resmi microsoft hesabından iso’ları hiç bir yere kayıt olmadan indirebiirsiniz. free download manager ile indirmenizi tavsiye ederim. hem hızlı indiriyor hem kesinti olmuyor.
Vedat Milor’un önerdiği en iyi lahmacuncu
arkadaşlar vedat milor’un önerdiği lahmacunlar içerisinde ilk ikisi arasında kıyaslama yapacağım. birinci sırada bostancı cami sokakta yer alan antep kuzu lahmacun kilis tava ikinci sırada ise ataşehir’deki kilisli ömer usta var. vedat milor bostancı’daki lahmacuncuyu birinci sıraya koymuş. bence hiç de öyle değil. ikisine de bir hafta ara ile gittik. bostancıdaki lahmacuncu da lahmacunun tanesi 200 tl. daha az et dolu. 4 lahmacun bir ayran bir su 910 tl ödedik. kilisli ömer usta ise bir lahmacun tekerlek boyutunda geliyor bostancı’daki 2 lahmacuna bedel. et daha çok. 2 lahmacun 550 tl ödedik. antep kuzuda garnitürde domates yok. istedik koymuyoruz dediler. ataşehir kilisli ömer’de domates getiriyor garnitürde. bana sorarsınız vedat milor bu sıralamayı yaparken sırayı şaşırmış. çünkü ataşehir’deki kilisli ömer usta, bostancı’daki antep kuzu kilis tava’dan çok daha lezzetli ve güzel. çok ciddi fiyat farkı da var.
Yaz geldi Beltur’da fiyatlar nasıl?
arkadaşlar geçen fenerbahçe dalyan sahilinde yürürken plajın yanındaki beltur’un fiyat listesi gözüme ilişmişti. yani fiyatlar starbucks’ı aratmıyordu. bu hafta bir 330 ml coca cola alayım dedim. 90 tl aldılar. migros’ta aynısı 50 tl. gerçekten yüksek fiyatlar. a101’de 5.75 gibi bir fiyata satılan hamidiye 0.5’lik su 20 tl. yüksek değil mi sizce de fiyatlar belediyenin yerine göre..

Görüntü yüzde yüz olmamak ile birlikte düzeldi
26 Haziran 2026
Teknoloji
Yorum yok
onurkayikci
arkadaşlar windows 11 ile formattan sonra bayağı bir uğramama rağmen düzelmeyen 1900 e küsur full hd görüntüsü bugün bilgisayarı açınca kendi kendine düzeldi. ekran kartı sürücüsünü yüklemiştim zaten. intel grafikleri kontrol merkezini de microsoft store’dan yüklemiştim. çok az üstten taşma var ama rahatsız etmiyor, zaten monitör eski buna da şükür. eski cihazlarla windows 11’e uyumlu çalışma gerçekten çileye dönüyor.
Ekranwindows11