Etiket: windows11
Windows 11 iot kurarken sistem bozuldu
arkadaşlar hızlı çalışsın diye windows 11 pro’mu sildim. windows 11 iot enterprise ltsc kurdum. ama gel gör ki monitörü düzgün görmüyor bir türlü ltsc. sildim bir daha windows 11 pro yükledim. sorun hala düzelmedi. intel grafik kontrol merkezini yüklüyorum bir türlü ekranı sığdıramıyorum. çalışan bir sistemi asla bozmayın. 5 saat oldu uğraşıyorum hala düzeltemedim.
iot’u tekrar yükledim intel grafik kontrol merkezindeki custom ölçekleme çalışmıyor. mecbur sileceğim windows 11 iot enterprise ltsc’yi. eğer ki donanım sorunu yaşanayacağınız bir monitör varsa kullanabilirsiniz..
windows iot enterprise ltsc 10 mu 11 mi?
arkadaşlar sinetech youtube kanalında bir videoya denk geldim. forumunda açılan bir konuda windows 11 iot enterprise ltsc’nin tmp, secure boot işlemci özelliği istenmeden yüklendiği 2034’e kadar desteği var olduğu deniyor. ama bana sorarsanız windows 10 iot enterprise ltsc halen 2032’ye kadar desteği devam ediyor onu kullanmak daha mantıklı. windows 10 sürüm çok daha hızlı çalışıyor. microsoft store dahil bir çok uygulama hariçten indirlebiliyor. 11 olana pek bulaşmayın bence. ayrıca 11’de etkinleştirme sorunu da var. ürün anahtarı da zor bulunuyor. kms yöntemleri de tam çalışmıyor. ben harici mekanik hard diskten ikisini de denedim. windows 10 iot enterprise ltsc’yi kullanmanızı öneririm. hatta eski sistemim var. eğer ekim 2026’da uzatılmış güvenlik güncelleştirme programı sonra bulursa windows 10 iot enterprise ltsc’ye geçeceğim. internet archive sitesinde resmi microsoft hesabından iso’ları hiç bir yere kayıt olmadan indirebiirsiniz. free download manager ile indirmenizi tavsiye ederim. hem hızlı indiriyor hem kesinti olmuyor.
Revios güncelleme almaz
arkadaşlar scroll.com.tr youtube kanalında bir arkadaş var. ha android cihazlar vs bilgiler veriyor ama bence bilgisayardan pek anlamıyor. eksik bilgi veriyor çünkü. windows’ın ayıklanmış sürümü revios’i tavsiye ettiği bir videoya geldim. revios nedir biz anlatsak anlamaz direkt copilot versin cevapları kendisine. yükleyip yüklmemek size kalmış.
ReviOS resmi Windows güncellemelerini almaz; bunun yerine Revision ekibi tarafından yayınlanan yeni sürümler veya ISO dosyaları üzerinden manuel olarak güncellenir. Yani klasik Windows Update mekanizması kapalıdır, güncellemeler ReviOS’un kendi topluluk ve geliştirici kanalları aracılığıyla yapılır.
🔑 ReviOS Güncelleme Durumu
- Windows Update kapalıdır ReviOS, performans ve gizlilik için Windows’un telemetri ve otomatik güncelleme servislerini devre dışı bırakır. Bu nedenle Microsoft’un resmi güncellemeleri doğrudan gelmez.
- Güncellemeler ISO/Playbook üzerinden yapılır Yeni sürümler çıktığında ReviOS ekibi ISO dosyaları veya Playbook güncellemeleri yayınlar. Kullanıcılar bunları indirip kurarak sistemi güncelleyebilir.
- Veri kaybı olmadan yükseltme mümkün Resmi ReviOS Upgrade Guide, mevcut kurulumun üzerine yeni sürümü yükleyerek dosyaları korumayı anlatır. Ancak işlem sırasında Defender ve UAC gibi güvenlik bileşenleri kapatılmalıdır.
söylesek de anlatamıyoruz insanlara. ha böyle playbook ızdırabı olmadan x-lite gibi direkt iso kurabileceğiniz başka dağıtımlar da var. ama hiç birinde resmi güncelleme almıyorsunuz genelde.
bunun için bence windows’u normal yükleyin. github’daki winutil gibi araçlar ile debloat yapın. bir çok kişi bunu önerir zaten.
Windows 11 gereksiz programlar debloat, ayıklama
arkadaşlar ben sitede link paylaşmıyorum güncellik bozulmasın diye. yalnız eğer google’a is it possible auto debloat of windows yazarsanız size ilk sırada raphire isimli bir github bağlantısı çıkıyor. buradaki powershell komutu ile windows 11’de bir çok gereksiz eklenti ve özelliği kapatabilirsiniz. otomatik ayıklama yapıyor siz uğraşmıyorsunuz. sistem geri yükleme noktası oluşturma için sorun yaratıyor ama oluşturmadan devam edin. 90 civarında özellik ve program kapatılıyor ve windows 11 biraz daha hızlanıyor. öneririm bu linki. . bir çok ayıklama aracı denedim ama en kolay ve kararlı bu kod benim gördüğüm.
copilot da silinmiş. ben microsoft store’dan geri yükledim. geri yüklemede bir sorun çıkmadı.
Windows X-Lite 26H2
arkadaşlar daha önce bu kırpılmış windows sürümü windows x-lite’ı sanal makinede kurmayı denemiştim. hata vermişti. 26h2 sürümünü de indirdim denemedim. onu da açmadı. taşınabilir olarak da kurmamıştı daha önce windows x-lite. denemek için internette bir emülatör de yok. sadece windows x-lite’ı yapanlar bir youtube videosu koymuş kendi sitelerine. test edemediğimiz için yorum da yapamıyorum. boşta direk kurup çalıştırmayı deneyeceğim cihaz da yok. kendi sistemlerimi de feda edemeyeceğim için test işi olmuyor. ama bu windows x-lite any device any cpu demişler yani her tür windows 11 desteklemeyen cihaz da olsa çalıştıracak demek ki. şu var hatırlarsanız benim desteklemeyen ama windows 11 pro yüklü cihazım resmi 25h2 güncellemesi sonrası mavi ekranı geçmemişti. bu abiler kendi 26h2 sürümlerinin her türlü cihaz da çalışacağını iddia ediyor. bu arada tiny 11’in bazı ücretli sürümleri de denk geldim. ama windows x-lite’ı geliştirenler tamamen ücretsiz dağıtıyor bu isoları.
Windows 11 iyileştirmeleri geliyor
arkadaşlar ben de çok dert yandım windows 11 iyi çalışmıyor diye. daha kararlı bir sürüm üzeride çalışıyormuş microsoft. hızı arttıran takılmaları azaltan 26h2 sürümü gelecek deniyor. aslında öyle bir şey olsa gerçekten iyi olur. çünkü windows 11 windows 10 performansının çok altında kalıyor bence. bir çok standart gelen uygulamayı çıkartsanız bile sistem hızı yine yetersiz kalıyor. bakalım göreceğiz ne gibi gelişmeler olacak.
Windows 10’da da yapay zeka özellikleri var
arkadaşlar yusuf ipek’in kanalında windows 11 ve windows 10 arasındaki farkları anlatan bir video var. burada windows 11’deki tek fark yapay zeka özellikleri diyor. fotoğraflarda arka plan silme gibi işlemler. benim eski cihazımda windows 11 çöktü. windows 10’u tekrar yükledim. yapay zeka özellikleri aynen ona da geldi. tek fark şu. windows 11’de sağ tık menüsünün içine gömmüş ai ile fotoğraf düzenle diyor. fakat windows 10’da fotoğraflar uygulaması ile aç diyor. açınca zaten tüm bu özellikler üst menüde karşınızda duruyor. keza copilot da var windows 10’da. bence windows 10 11’e göre çok daha iyi bir sürüm ve hiç destek bitmemeliydi. windows 11 bildiğin planlı eskitme. eski cihaz kullanmasın diye yapılmış. bence gerçekten bok gibi çalışıyor window 11. ağzımı bozmak istemezdim ama bir sürü saçma sapan sorun var. ve asla düzelmiyor. windows 11 mesela benim nvidia ekran kartım ile uyumsuz çalışıyor. facebook’un mavi logosu mor gözüküyor. 4gb bir ortalama bir ekran kartı. windows 10’da hiç takılmadan youtube izleniyor. önceki yazılardan yazdım aynı yeni cihazda chrome os flex daha iyi çalışıyor windows 11’den. next minix android tv box inanılmaz iyi çalışıyor. internette hiç takılma olmadan hepsinden iyi görüntü veriyor. 1000 tl ederindeki cihaz 10 bin tl eden windows 11 pc’den daha iyi performans veriyor. bence bu google’ın yeni işletim sistemi aluminium os için çok umutluyum. linux dağıtılarının hepsi bok gibi bence. pardus’ta bile görev çubuğu çöküyor. onu bile yapamamışlar.
Rufus ile Windows 11 kurulumu kolay mı?
arkadaşlar rufus programı ile windows 11 iso dosyasını usb’ye yazarken size işinizi kolaylaştıran bazı özellikler sunuyor ve bundan sonrası window 11 kuracağınız cihazda bir çok ayarı atlayıp direkt açılıyor. seçenekler size tık atılacak bir liste olarak geliyor. burada 4 gb tmp vs bunları atla. yerel hesap oluştur ve sistem saatini kullan gibi seçenekleri seçtikten sonra o windows 11’in uzun ve yorucu kurulum ekranını atılıyorsunuz. sisteminiz yüksek donanımda bile olsa bu seçenekleri seçip ilerleyin kurulum hızlanacak. ben son sistemime bu şekilde kurulum yaptım ve çok hızlı kurulum oluyor.

Görüntü yüzde yüz olmamak ile birlikte düzeldi
26 Haziran 2026
Teknoloji
Görüntü yüzde yüz olmamak ile birlikte düzeldi için yorumlar kapalı
onurkayikci
arkadaşlar windows 11 ile formattan sonra bayağı bir uğramama rağmen düzelmeyen 1900 e küsur full hd görüntüsü bugün bilgisayarı açınca kendi kendine düzeldi. ekran kartı sürücüsünü yüklemiştim zaten. intel grafikleri kontrol merkezini de microsoft store’dan yüklemiştim. çok az üstten taşma var ama rahatsız etmiyor, zaten monitör eski buna da şükür. eski cihazlarla windows 11’e uyumlu çalışma gerçekten çileye dönüyor. ücretsiz bir sürücü güncelleme programı buldum. onunla grafik sürücüsünü güncellemedim. onunla da ilgili olabilir.
Ekranwindows11